Hoe nemen we websitebezoekers direct mee in de unieke sfeer en beleving van SnowWorld, vergroten we onze online aanwezigheid en zorgen we voor een stijging van de online conversie en het aantal bezoeken aan SnowWorld? En als dat allemaal lukt en we breiden nog verder uit, hoe integreer je dan gloednieuwe rebranding in je eigen ontwerp? Al die uitdagingen pakten we voor SnowWorld aan. Alsof we nog niet trots genoeg waren ontwikkelde onze samenwerking zich vanaf 2018 tot een bijzonder internationaal avontuur. In deze case nemen we je daarin mee.
Het begon na onze pitch allemaal met de strategie voor het nieuwe SnowWorld.com. In die fase stelden we samen met SnowWorld de belangrijkste doelstellingen vast. Een op maat gemaakte en toekomstbestendige ticketflow, gericht op regionale in plaats van landelijke doelgroepen in combinatie met een nieuw, modern ontwerp was een van de uitgangspunten. De website moest een cruciale rol gaan spelen in de internationale business van SnowWorld.
De eerste versie van SnowWorld.com bouwden we in Drupal 8 en ging eind 2018 live. We ontwikkelden door en mochten vieren dat de nieuwe website zorgde voor een conversiegroei van maar liefst 50%! Dat smaakte ook voor SnowWorld naar meer. De telefoon ging: SnowWorld breidt uit. De indoor ski-gigant richt zijn pijlen op nieuwe vestigingen in Nederland en (op den duur) de rest van Europa. Daar hoorde een nieuwe huisstijl bij. Aan Flink de taak om die toffe nieuwe uitstraling door te vertalen naar de website zoals we hem ontworpen hadden.
SnowWorld heeft grote ambities voor de toekomst. Met Flink als digitale partner zijn zij online op deze mooie toekomst voorbereid!
Flink is deskundig, flexibel en een fijne partner om hands-on mee samen te werken. Onze ingewikkelde, digitale infrastructuur brachten we terug naar een overzichtelijk en visueel aantrekkelijk geheel. We zijn blij met het resultaat!
Lees het volledige interview met Thijs!