icon-mail icon-phone icon-facebook LinkedIn icon-twitter icon-youtube icon-twitter icon-x.com icon-instagram close icon-close icon-arrow-down icon-plus

Meer weten? We horen je graag!

070 750 74 74
info@flink.nl

Case

Speels, energiek én converterend

#redesign
#lessismore
#onlinebeleving
Madurodam De Hollandse Meesters
Klant

Madurodam

Expertise

strategie, concept, ux design, development

Website

Al 73 jaar laat Madurodam het beste van Nederland zien. Je beleeft er de leukste avonturen met doe-dingen, indoor attracties en natuurlijk de kenmerkende miniaturen. Na een strategische meeting - Flink is al sinds 2017 online partner van Madurodam - besloten we samen om voor een compleet nieuw design voor de huidige website te gaan. Het doel? Online bezoekers nóg meer prikkelen, verleiden, informeren én overhalen tot het aanschaffen van tickets voor het attractiepark.

Screenshot homepagina Madurodam
Screenshot mobiel De Hollandse Meesters
Screenshot mobiel Attracties in Madurodam

Drie belangrijke succesfactoren

Voor een vliegende start - mét een duidelijke strategie - hebben we de werkvorm ‘pressure cooker’ ingezet. Oftewel: wij deden de voorbereiding en begeleiding, en in twee dagdelen werkten we samen met Madurodam het nieuwe concept van de website uit. Hierbij hebben we scherp gekeken naar de online gebruikersbehoefte. De drie belangrijkste succesfactoren hebben we doorvertaald naar een duidelijke definition of done voor de categorieën ‘beleving’, ‘design’ en ‘gebruikservaring’.

Screenshot Madurodam tickets kopen

Engaging UX voor meer conversie

We hadden al een sterke technische basis: de multisite in Drupal 10 die we eerder ontwikkelden voor Madurodam. Daardoor konden we in relatief compacte tijd - twee sprints van twee weken - een volledig nieuwe look & feel voor de website realiseren. In de backlog hebben we bepaald wát we precies zouden aanpakken om de gebruikerservaring aan te scherpen. De rode draad: engaging UX om bezoekers te boeien, informeren en overtuigen. Én we pakten de ruimte in het redesign om een meer uitgesproken stijl mét fun-aspect te realiseren.

Screenshot pagina Alle attracties Madurodam

(micro)animaties voor meer beleving

De technische basis is dus grotendeels onveranderd. Wat we hebben gedaan: een slag over de online huisstijl, (micro)animaties toegevoegd voor meer beleving, de navigatie herzien met mogelijkheden voor promotie, de toegankelijkheid verbeterd, interacties geoptimaliseerd en nieuwe social proof-elementen - zoals reviews, ratings en Unique Buyer Reasons - toegevoegd om de conversie te verhogen. En alles met de insteek ‘less is more’. Of dit is gelukt? Wij - en Madurodam gelukkig ook ;) - vinden van wel. Jij ook?

Ik wilde écht samenwerken om tot iets moois te komen. Gelukt!

Je werkt bij Flink met de scrum-methode nauw samen met kundige specialisten uit verschillende disciplines. Dit zorgt voor een soepel proces en stimuleert de creativiteit. En het eindresultaat? Ik ben zeer enthousiast. Trots zelfs. Door de website heen navigeren maakt mij vrolijk, het gevoel dat we willen overbrengen spat ervan af. En het totaal is mooi in balans; speels, maar niet kinderachtig. Energiek, maar niet schreeuwerig. Ik zou zeggen: kom vooral kijken!

Koen van Rijn Product Owner & Online Marketeer