icon-mail icon-phone icon-facebook icon-linkedin icon-twitter icon-youtube icon-twitter icon-instagram close icon-close icon-arrow-down icon-plus

Meer weten? We horen je graag!

070 750 74 74
info@flink.nl

Interview

"Vol lof over deze samenwerking"

#SNPNatuurreizen
#JanMarkMoquette
#onlinemagazine

Van het nieuwe OpPad.nl krijg je meteen zin in vakantie. De website ademt outdoorsport en avontuur en nodigt uit om op reis te gaan. Dat kun je natuurlijk zelf doen, maar je kunt ook eenvoudig boeken via SNP Natuurreizen, het bedrijf achter dit contentplatform. Wat was precies de uitdaging waarmee SNP bij ons aanklopte en hoe pakten we die aan? Jan Mark Moquette, product owner bij SNP, vertelt er alles over.

Jan Mark Moquette wandelend in de bergen

Laten we bij het begin beginnen; SNP, wat is dat eigenlijk voor bedrijf?

“SNP Natuurreizen is een reisorganisatie sinds 1984- grappig genoeg hetzelfde jaar waarin de ANWB Op Pad oprichtte. Buitensport werd toen net populair. We hebben een tijdje onder dezelfde vlag als ANWB geopereerd en toen in 2017 het magazine van Op Pad ophield te bestaan nam SNP, toen dus nog onder de vleugels van de ANWB, de website over. Dat deden we omdat we aan het verkeer tussen OpPad.nl en de website van SNP zagen dat bezoekers op zoek waren naar een reisorganisatie die hen kon helpen hun vakantie te regelen. SNP Natuurreizen was op haar beurt op zoek naar een kanaal waar zij hun content konden delen met de actieve reiziger. Daar was OpPad.nl een heel goed platform voor.”

Maar toch miste er iets. 

“Ja, het laatste redesign kwam uit 2015 en we vonden het tijd om de bezem er doorheen te halen. OpPad.nl draaide al een aantal jaar bij Flink, dus was het een logische keus om bij jullie aan te kloppen. In eerste instantie waren we dus op zoek naar een nieuw ontwerp, maar omdat we én heel veel content én onze Google ranking wilden behouden was alleen een mooi nieuw jasje niet genoeg. Gelukkig heeft Flink ons daar op alle fronten bij kunnen helpen.”

En toen gingen we aan de slag? Of ging dat anders? 

"Daar begon het pas! Flink ontwierp een nieuwe online huisstijl, het logo is daarop aangepast, maar uiteindelijk ging het ook om contentmigratie en conversie. Het is een contentplatform dat potentiële reizigers moet inspireren om een mooie wandel- of fietsvakantie te boeken. Maar om dat dus zowel praktisch als technisch helemaal rond te breien moesten we over naar een ander CMS en van Wordpress naar Drupal, dat was wel even schakelen. Zo’n nieuw systeem moet je even leren kennen natuurlijk. Of nou ja, alles; we hebben de gelegenheid aangegrepen om een aantal formats te schrappen.”

Je was regelmatig bij ons op kantoor te vinden. Hoe was dat?

“Fijn! Ik was drie dagen per week bij jullie op kantoor. Als je zo dichtbij bent word je veel meer betrokken bij alle aspecten van zo’n proces, je voelt je medeverantwoordelijk. Overleggen, bijsturen en schakelen wordt zo heel erg makkelijk. Je kunt mondeling dingen direct aftikken. Dat bleef door de duidelijk afgebakende manier van werken van Flink heel vlot en flexibel. Dat ik bijvoorbeeld direct kon sparren met ontwerpers die nooit te beroerd waren om iets kleins aan te passen was heel prettig. Ik ben zelf lang marketeer geweest, dus vind content en vindbaarheid ook gewoon heel belangrijk. Gelukkig hebben we met jullie SEO-specialist goed kunnen sparren over URL-structuren, contentmigratie en dat soort dingen.”

Klinkt als een flink traject! 

“Mijn eerdere ervaringen met allerlei projectmanagement-trajecten duurden altijd heel lang. Bij Flink stonden we versteld: we waren met een week of drie gewoon klaar. Er was wel veel overleg, maar iedereen was heel flexibel. Ik denk dat ik door die werkwijze mijn stempel op de website heb kunnen drukken. Daar ben ik wel trots op. Het team van Flink bestaat uit enthousiaste mensen die overal over meedenken. Ik ben echt vol lof over deze samenwerking.”