icon-mail icon-phone icon-facebook icon-linkedin icon-twitter icon-youtube icon-twitter icon-x.com icon-instagram close icon-close icon-arrow-down icon-plus

Meer weten? We horen je graag!

070 750 74 74
info@flink.nl

Interview

"Flink en wij delen dezelfde kernwaarden"

#DanielDeJong
#racelegend
#tevredenklant

Net als Max Verstappen als eerste de finish halen op de beroemde circuits van Zandvoort, Monaco en Le Mans. Die droom komt voor honderden racecoureurs in de dop dichterbij dankzij de MP Motorsport Competitie. Om dé nieuwe racewedstrijd van de Benelux op de kaart te zetten klopte ex-coureur en marketeer Daniel de Jong bij Flink aan. We besloten hem eens aan de tand te voelen over dit bijzondere project!

Afbeelding Daniel de Jong in coureursoutfit

MP Motorsport organiseert voor het eerst een competitie. Is dat in de racewereld al vaker gebeurd? 

"Er zijn wel wat initiatieven geweest, ja, maar nog nooit vanuit een raceteam. Radio Veronica en 538 bijvoorbeeld organiseerden ook wedstrijden met race- en simulatiedagen. Maar er zijn grote verschillen tussen dat soort dingen en wat wij doen. Wij gebruiken bijvoorbeeld materieel waar Max Verstappen ook mee geoefend heeft. En we coachen je met de jarenlange ervaring die we hebben. Onze competitie is wel duurder dan de competities van bijvoorbeeld Radio 538, dus je moet zelf geld inzamelen om te kunnen starten, maar dat is voor elke rijder zo- ook voor ervaren coureurs. Dat is les 1 van de racewereld. We spelen daar open kaart in, hoe hard dat misschien ook lijkt. Deze competitie is een realistische kijk in de racewereld."

Hoe komt dat in de nieuwe website naar voren? 

"Om te beginnen natuurlijk door de gave foto’s, die trekken echt de aandacht en laten zien hoe het er in en om het circuit aan toe gaat. Maar het gaat veel verder dan dat. Onze auto’s zijn bijvoorbeeld fluorescerend oranje. In de schaduw zijn ze rood, in de zon zijn ze oranje. Daar heeft Flink een gradient bij bedacht van rood naar oranje, echt een goede vondst was dat. Dat soort kleine details zijn heel erg goed in het design verwerkt. Net als de schuine lijnen die precies bij ons logo passen. Het ontwerp is straight forward en eerlijk. Het past dankzij Flink allemaal perfect bij onze stijl. De website maakt herrie, en dat mag ook!"

Je bent zelf als coureur begonnen. Hoe kom je bij zo’n carrièreswitch?

"Ja, ik was F2-coureur, maar ik heb eigenlijk dezelfde ladder beklommen als elke coureur. Van wat nu F4 heet naar F2, dus, al heette dat toen anders. Maar na jarenlang racen, rondreizen en drukte was ik toe aan iets anders. Ik racete al voor MP Motorsport, dus kon bij mijn eigen team blijven, maar dan achter de schermen. Nu doe ik marketing en communicatie en begeleid ik coureurs van ons team vanuit mijn eigen ervaring."

Dus vanuit die combinatie heb je dit project bedacht. 

"Ja, dat klopt. Aan de ene kant omdat ik MP Motorsport meer naamsbekendheid wilde geven, aan de andere kant weet ik hoe lastig het voor beginnende coureurs kan zijn om door te breken, om budget bij elkaar te krijgen en om je dromen waar te kunnen maken. Deze competitie helpt ons om talent te ontdekken en om dat talent samen verder te ontwikkelen. Daar worden we niet rijk van, maar dat is ook nooit de ambitie geweest. We zijn een familiebedrijf en we willen winnen, koste wat kost. Daarvoor moeten we scherp, creatief, fanatiek en gestructureerd zijn. Ik zie wat dat betreft veel overeenkomsten met Flink. We hebben dezelfde kernwaarden."

Hoe ben je bij Flink terecht gekomen? 

"Ik ben een vrij ondernemend typje, en ik snowboard graag. Dus ik zag de website van SnowWorld, dacht: “Dit ziet er te gek uit!” en heb SnowWorld gebeld om te vragen wie hun website gebouwd heeft. Toen kwam ik dus bij jullie terecht en het klikte meteen. Dat is belangrijk, want we vragen natuurlijk nogal wat van onze deelnemers. Het inschrijfgeld is bijvoorbeeld best veel, zeker voor een beginnende coureur. Ik had dus een partij nodig die een website kon maken die vertrouwen uitstraalde. Flink snapte dat. De website is een platform geworden dat duidelijk en overzichtelijk is, en dat op mobiele apparaten heel goed overeind blijft. Dat bleef toch een lastig puntje bij andere webbouwers had ik de indruk, terwijl die focus voor ons heel belangrijk was. Dankzij Flink is de website echt het anker van de competitie geworden."

Dus je komt nog eens terug?

"Ja, zeker. Ik vond het een ideaal plan om veel in de buurt te zijn en bij jullie op kantoor te werken, maar ik ben zo druk dat dat niet altijd lukte. Gelukkig communiceert Flink vlot, ook online, en was veel van het aangeleverde werk eigenlijk direct goed. Het ging allemaal heel soepel. Dit jaar focussen we met name op de competitie, maar ik kan slecht stilzitten en heb ideeën te over. Ik blijf ondernemer, dus er komt vast snel weer een project aan!"