Hoe vertalen we de aangescherpte strategie door naar onze website? Met die vraag klopte het Netherlands Water Partnership (NWP) aan bij Flink. NWP ondersteunt de Nederlandse watersector bij export en internationale samenwerking. De organisatie telt ruim 150 leden: van gemeentes tot waterschappen en van provincies tot commerciële partijen. De aangescherpte strategie is zowel gericht op de positionering van NWP in het buitenland als op (potentiële) leden.
In een strategische fase kozen we met NWP ervoor om op de nieuwe website de internationale impact beter weer te geven, zowel voor (potentiële) leden als voor internationale stakeholders. Denk hierbij aan de verbindende functie tussen de Nederlandse watersector en het buitenland en het tot stand brengen van internationale samenwerkingen. Bovendien brengen we de optie om lid te worden van NWP veel prominenter in beeld. Dit draagt bij aan de ledenwerving van NWP.
Door veel concrete en aansprekende voorbeelden is de internationale impact van NWP in één oogopslag zichtbaar op de nieuwe website. Ook kunnen bezoekers door de nieuwe structuur zoeken op cases uit verschillende landen en met diverse thema’s. De krachtige beeldstijl met een eenduidig kleurpalet bevordert bovendien de conversie. In lijn met de internationale ambities van NWP is de website geheel in het Engels.
Flink daagde ons uit onze strategische boodschap scherp te krijgen. Dat was niet eenvoudig met een nationale én internationale doelgroep. Het resultaat is een prachtige, actiegerichte website die aanzet tot scrollen. Ook goed om te weten: het proces verliep vlekkeloos!