Met ruim 45 jaar ervaring zorgt mobiliteitspartner Multilease er dagelijks voor dat hun b2b-klanten zich geen zorgen hoeven te maken over hun mobiliteitszaken. Omdat Multilease een nieuwe overall strategie had ontwikkeld én bezig was met een rebranding-traject, was er ook een nieuwe website nodig. Flink werd gekozen als beste match in hun bureauselectie, doordat we hun vraagstelling en ambitie direct goed begrepen: kwalitatieve leads genereren met behulp van waardevolle content en een online doorvertaling van hun nieuwe merkverhaal.
Multilease had al veel bezoek op hun website, maar dit leverde nog onvoldoende conversie op. Om meer kwalitatieve leads te genereren zijn we eerst de basis ingedoken door de online aanpak in twee strategiesessies uit te denken: alles begint bij het verhaal dat je vertelt. We hebben ingezoomd op het onderscheidend vermogen van de mobiliteitspartner en de aansluiting hiervan bij de behoeften van de verschillende doelgroepen. Dit hebben we vervolgens vertaald naar een heldere navigatie en structuur die de juiste doelgroep snel naar de juiste plek leidt. Ook bepaalden we de technische opzet - een solide basis in Drupal 10 - om campagnegedreven te kunnen werken, met handige tooling om content op verschillende plekken op de website met elkaar te verbinden.
Met de verse online doelstellingen op zak vertaalden we de nieuwe branding in een helder concept en - eerste opzet voor een - uniek website-design. Na goedkeuring van de stakeholders van Multilease ging het gehele scrum-team aan de slag en hebben we in 4 sprints van twee weken de complete website ontworpen en ontwikkeld. Doordat Multilease’s Product Owner Anouk de ontwikkeling van de website op nummer 1 had staan konden we goed schakelen op detailniveau, werden keuzes snel gemaakt én intern geaccepteerd en werd de website tijdig gevuld met waardevolle content zodat we compleet live konden gaan.
Er lag een flinke uitdaging in de realisatie van API-koppelingen: na een stevige technische puzzel zijn er 8 (!) koppelingen gerealiseerd om de bezoeker van actuele en relevante auto-data te voorzien. Daarnaast hebben we extra aandacht besteed aan automatische meetbaarheid met de Flink Client Statistics module: alle interactieve (klikbare) elementen op de website worden automatisch geregistreerd bij Google Analytics, op pagina-, paragraaf- en linkniveau. Dit is direct goede input voor de strategische sessies die we komende jaren samen doen om de website te blijven optimaliseren en bij te dragen aan het hoofddoel: het genereren van kwalitatieve leads.