We zijn begin dit jaar redesigns gestart voor twee bestaande klanten: het Rathenau Instituut, een onderzoeksinstituut dat zich richt op de impact van wetenschap, technologie en innovatie op de samenleving, en een andere opdrachtgever. De nieuwe website van Rathenau zal ervoor zorgen dat de website weer aansluit bij de doelen van het instituut. Voor de andere opdrachtgever zetten we in op een compleet nieuwe look, waarbij we de beleving centraal stellen. We vernieuwen de online ervaring en zorgen ervoor dat bezoekers volledig kunnen duiken in het bijzondere verhaal van de organisatie.
Een redesign betekent niet zomaar een nieuw jasje voor je website, het is een compleet vernieuwde voorkant van de website: de look & feel, de navigatie, en de algehele ervaring. Het doel? Een moderne, frisse uitstraling die de gebruikerservaring verbetert, zonder dat de back-end vervangen hoeft te worden, de website volledig herbouwd hoeft te worden, of de technische basis veranderd hoeft te worden.
Je technische platform en de content blijven gewoon staan. We voeren een slimme update door die je website weer jaren mee laat gaan. Duurzaam én efficiënt, perfect voor organisaties die een nieuwe stap in hun online ambitie willen zetten, zonder helemaal opnieuw te hoeven beginnen
Herijking van de online strategie
Een redesign begint in de meeste gevallen met het herijken van de online strategie. We analyseren de bestaande website en kijken naar de doelen en verwachtingen voor de toekomst. Wat werkt er goed en waar liggen de kansen? We kijken ook naar de laatste trends en ontwikkelingen in de branche, evenals naar wat de concurrentie online doet. We betrekken zowel de klant en in sommige gevallen ook de eindgebruikers in dit proces om ervoor te zorgen dat de nieuwe website volledig aansluit bij de behoeften van zowel de organisatie als de bezoekers. Dit zorgt ervoor dat we de juiste richting inslaan voor de volgende stap.
Vernieuwing van concept en design
Na de strategische herijking gaan we met frisse energie aan de slag. We starten met het uitwerken van het concept: wat willen we precies verbeteren en hoe kunnen we dat het beste aanpakken? Al deze verbeteringen werken we conceptueel uit voordat we ze doorvertalen naar een nieuw design voor de website. Dit is meer dan alleen een visuele update; we ontwerpen een ervaring. Hoe zorgen we ervoor dat gebruikers makkelijk door de site navigeren? Hoe kunnen we de verschillende interactiemomenten nog beter maken? We zorgen ervoor dat het design niet alleen past bij de merkidentiteit, maar ook de doelstellingen van de klant versterkt.
Behoud van het technisch fundament
Een redesign betekent niet dat we het technische fundament helemaal opnieuw opbouwen. In plaats daarvan behouden we de bestaande backend, zoals het Content Management Systeem (CMS), de content en eventuele koppelingen met externe databronnen. Door deze benadering besparen we benodigd budget en kunnen we ons focussen op het creëren van meerwaarde voor de gebruiker. Het scheelt daarnaast ook in de benodigde tijd bij de opdrachtgever (omdat er geen contentmigratie nodig is) en maakt de investering in de back-end duurzaam en efficiënt.
Waarom kiezen we voor Drupal? Omdat het oneindig schaalbaar is! Of je nu een simpele website hebt of een complex platform dat veel verkeer en content moet verwerken, Drupal draait er zijn hand niet voor om. Het is een flexibel CMS dat zorgt dat jouw website altijd optimaal presteert. De website groeit simpelweg mee met je organisatie, zonder dat je telkens opnieuw moet investeren in een compleet nieuw technisch fundament. Zo blijft je website voor de lange termijn toekomstbestendig
Overweeg je een redesign van jouw Drupal website? Flink is een full-service en Drupal powered digital agency. Leg je online vraagstuk bij ons neer, we denken graag mee