icon-mail icon-phone icon-facebook LinkedIn icon-twitter icon-youtube icon-twitter icon-x.com icon-instagram close icon-close icon-arrow-down icon-plus

Meer weten? We horen je graag!

070 750 74 74
info@flink.nl

Interview

"Doorontwikkelen is zo'n beetje mijn hobby. Zeker met Flink."

#vasteklant
#innoveren
#TheHague&Partners

Onlangs hebben we een doorontwikkelsprint gedaan voor onze bestaande klant The Hague & Partners (TH&P), om nieuwe functionaliteiten toe te voegen aan denhaag.com, dé cityguide van Den Haag. Product Owner Arja Kalhorn komt inmiddels al zes jaar bij ons over de vloer - “Flink voelt voor mij bijna als een tweede thuis” - en vertelt over haar liefde voor het ontwikkelen van nieuwe features en hoe het is om een sprint te doen met ons.

Product Owner Arja Kalkhoven op het Binnenhof.

Wat is jouw rol bij The Hague & Partners?

“Ik ben 38 jaar geleden begonnen als VVV-informatrice voor TH&P (al heette het toen nog anders). Ik was toen gids op de bus en nam mensen onder andere mee naar het Binnenhof. Het leukste daaraan vond ik om visueel te maken wat er allemaal gebeurde in de Ridderzaal, dat het echt ging leven. Daarom vind ik mijn foto op het Binnenhof - zie hierboven - ook zo leuk passen als bedrijfsfoto. Inmiddels ben ik coördinator voor alle websites van The Hague & Partners in het multisite-systeem en denhaag.com - allen ontwikkeld door Flink. Ik bedenk onder andere wat we - samen met de interne teams en met Flink - aan nieuwe zaken kunnen oppakken, ik ben aanspreekpunt voor de benodigde updates en ik ben Product Owner voor sommige doorontwikkelingen.” 

Hoe kom je tot nieuwe ideeën? 

“We krijgen bij TH&P veel trainingen, zoals op het gebied van AI. Dat maakt ons kennisniveau van de online mogelijkheden al vrij hoog. Dit neem ik mee in de strategische sessies met Flink, waarin zij meedenken welke ontwikkelingen zouden kunnen bijdragen aan onze ambitie. En ik werk al 6 jaar met Drupal: daardoor ken ik het cms behoorlijk goed en kan ik bedenken ‘goh, als we dit willen doen, kan het misschien wel zus of zo’. Soms is het antwoord dan ‘nee’, soms ‘ja’ en soms - en dat is helemaal ideaal - ‘ja, maar het kan nog een stuk makkelijker’. Dat maakt Flink een fijne sparringspartner: het is niet ‘ik vraag en jullie leveren’ maar ‘ik vraag en stel voor’. Samen met het team komen we vervolgens tot een mooie, en vooral ook nuttige nieuwe functionaliteit. Deze creativiteit en de ruimte voor innovatie voelt voor mij echt als een hobby.” 

Ik vind in Flink een hele fijne sparringspartner om samen tot iets moois te komen. Daar word ik nou blij van!
Arja Kalhorn Product Owner & Project Manager TH&P

Hoe beviel de laatste ontwikkelsprint? 

“We hebben dit keer veel met elkaar om tafel gezeten, dat werkt voor mij heel fijn. Doordat je bij Flink op kantoor zit - overigens echt een mooi interieur dat past bij een creatief bureau - word je niet gestoord met de dagelijkse dingen van je eigen kantoor én je kunt even snel een check-dubbelcheck doen. Tijdens de backlog hebben we alles tot in detail afgestemd, zodat we daarna snel konden schakelen. En vooraf hebben we uitvoerig getest of onze ideeën in de praktijk wel zouden werken: back-ender Paul duikt er dan helemaal in en checkt of wat we bedacht hebben technisch gezien wel mogelijk is. Dat het na wat tweaken uiteindelijk is gelukt - in dit geval om realtime weginformatie op een betaalbare en visueel passende manier weer te geven - voelt echt als een overwinning.” 

Wat hebben jullie gemaakt? 

“We hebben de bestaande Ruimtemonitor verder uitgebreid. Deze functionaliteit is ontstaan in coronatijd, op verzoek van de gemeente. We hebben toen in kaart gebracht waar de drukte zat, dus waar in de stad veel mensen waren. Doordat we dit in samenspraak met Flink hebben aangevlogen vanuit het principe ‘ruimte’ - waar is de ruimte in Den Haag? - konden we de Ruimtemonitor ook ná de coronatijd nog goed inzetten. Bijvoorbeeld om de drukte rond de navo-top weer te geven: welke wegen zijn afgesloten, hoe kan je je nog bewegen binnen de stad?”  

Screenshot Ruimtemonitor denhaag.com

En, is het geworden wat je nodig had? 

“Absoluut. Zo hebben we bijvoorbeeld ook locaties voor deelscooters toegevoegd, passend bij onze gedachte om mensen zo veel mogelijk te stimuleren om zich duurzaam te verplaatsen (eerst lopen, dan fietsen, met het ov, met deelmobiliteit en uiteindelijk pas de eigen auto). We proberen daarbij steeds om het maximaal haalbare mogelijk te maken binnen het beschikbare budget. Dat is de kracht van de samenwerking met Flink: we denken in user stories, het team maakt goede ureninschattingen en samen maken we vooraf of gaandeweg keuzes om het project betaalbaar te houden. Wat er uiteindelijk gemaakt wordt is altijd van goede kwaliteit om live te kunnen zetten, en soms zetten we extra puntjes op de i in een finetune-sprint.” 

Wat vind je het meest opvallend aan de samenwerking? 

“Ik krijg alle ruimte om te sparren, om nieuwe ideeën te onderzoeken. Flink denkt hierbij goed mee, vanuit de techniek, de gebruiker en de strategie. En wat mij opvalt is de humor - vooral de woordgrappen - op de werkvloer, ik heb vreselijke lol gehad tijdens de sprints. In de zes jaar dat we nu samenwerken heb ik inmiddels wel met alle teamleden samengewerkt: ik vind ze echt heel goed en zie dat ze er keihard voor gaan. Het is gewoon fijn om met zo’n team te werken dat ontzettend op elkaar ingespeeld is.”

Benieuwd hoe de Ruimtemonitor op denhaag.com eruit ziet? Of wil je ook aan de slag met een nieuwe website, een redesign of nieuwe functionaliteiten? Neem dan contact met ons op!