De diverse doelgroepen waren sterk bepalend voor de sitestructuur. Zo ontstond een tweesplitsing waarbij wetenschappers hun ‘eigen’ site binnen de website kregen. Verder is doneren zoveel mogelijk gestimuleerd. Een prominente donatiebutton en een donatieproces van slechts enkele stappen maken doneren zo gebruiksvriendelijk mogelijk. De website kreeg verder een login-omgeving voor donateurs, een geïntegreerde webshop, een blogmodule en integratie met social media. ‘We zijn erg blij met het resultaat’, aldus Aagtje Smid, Coördinator Communicatiestrategie bij de Hersenstichting, ‘Iedereen merkt op hoe rustig en fris de nieuwe site oogt. Bovendien is de site veel interactiever geworden’.
'Naast het doorontwikkelen van de website, is een volgende stap het ontwikkelen van een actiemodule waarmee iedereen zelfstandig inzamelingsacties via social media kan gaan opzetten', aldus Pieter Dijkstra van Flink. De actiemodule zal een belangrijk onderdeel van de website gaan vormen en opnieuw een innovatieve stap voorwaarts betekenen voor de Hersenstichting.
Leading in neurowetenschap, is de Hersenstichting hierin hét aanspreekpunt voor patiënten, organisaties en media. De stichting heeft 53.700 vaste donateurs en een imagopositie in de top 50 van goede doelen.