Gisteren is op feestelijke wijze het online merkboek van de Gemeente Den Haag gelanceerd. Op www.merkdenhaag.nl is tekst en beeld beschikbaar dat door alle stakeholders uit de stad gebruikt kan worden om zichzelf én Den Haag te presenteren. Het merkboek werd gelanceerd door Wethouder Karsten Klein in The Student Hotel in Den Haag.
Vorig jaar won Flink de pitch voor de realisatie van het online merkboek voor de stad Den Haag. De pitch werd uitgeschreven onder drie creatieve bureaus en het voorstel van Flink kwam als winnend concept uit de bus. In een aantal strategische sessies met de stakeholders werd de blauwdruk voor het online merkboek gelegd. Het merkboek is hierop ontworpen en omgezet in een interactieve demo. Zo konden alle betrokkenen in een vroeg stadium al een gevoel krijgen hoe het merkboek er daadwerkelijk uit zou gaan zien. De demo is tot aan het college van Burgemeester en Wethouders gepresenteerd en werd zeer goed ontvangen. Dit was voor Flink het startsein voor de daadwerkelijke realisatie van het online merkboek.
In een vroeg stadium tijdens de realisatie heeft bij Flink een uitgebreide gebruikerstest plaatsgevonden. De resultaten hiervan hebben we direct verwerkt, zodat het eindproduct nog beter aansluit bij de verwachtingen van de eindgebruikers.
Tijdens de bijeenkomst in The Student Hotel in Den Haag is het merkboek feestelijk gelanceerd. Een indrukwekkende video van twee free runners die de stad doorkruisen eindigde met een spetterende entree in de ruimte van het hotel waar de bijeenkomst plaatsvond. Fantastisch om je product op zo’n manier gelanceerd te zien worden. We zijn dan ook trots op het eindproduct en blij dat het zo goed wordt ontvangen! Een mooi project, voor een nog mooiere stad!