icon-mail icon-phone icon-facebook icon-linkedin icon-twitter icon-youtube icon-twitter icon-instagram close icon-close icon-arrow-down icon-plus

Meer weten? We horen je graag!

070 750 74 74
info@flink.nl

Interview

"Het aantal verkopen verdubbelde afgelopen maanden"

#omniversum
#jenniferdehaas
#onlinebeleving

De meest unieke bioscoop van Nederland. Dát is Omniversum. Jaarlijks trekt het grootbeeldfilmtheater ruim 300.000 bezoekers. Een indrukwekkende, duidelijke en converterende website is dan ook een must voor de attractie. Flink realiseerde die. Hoe dat ging? We vragen het Jennifer de Haas, Marketeer & Communicatie Coördinator bij Omniversum. 

Afbeelding Interview Omniversum Jennifer

Op jullie website zijn alle beelden echte eye-catchers. Een bewuste keuze?

Jennifer: “Zeker! Als grootbeeldfilmtheater moet je natuurlijk een website hebben met indrukwekkende beelden. Veel mogelijkheden voor beeld was dan ook één van de wensen voor de nieuwe website. Desondanks moest het geen site met leuke filmpjes worden. De beelden moeten bezoekers aanzetten tot het kopen van tickets. Dat was op de oude site niet het geval.”

Nu dus wel?

“Ja, bezoekers vinden op de nieuwe website snel en eenvoudig hun weg naar de ticketstraat. Bovendien kunnen klanten op de nieuwe website kortingscodes invoeren. Hierdoor realiseren we meer directe verkopen. Sterker nog: de eerste twee maanden na livegang verkochten we twee keer zoveel tickets als in dezelfde maanden vorig jaar. Ook bellen minder mensen die de klantenservice met vragen over het kopen van tickets.”

Klinkt goed! Wat was de grootste uitdaging tijdens de bouw?

“De bouw was een behoorlijke klus. Dat kwam doordat we zowel een nieuw kassasysteem als een nieuwe website wilden. Voor allebei hadden we specifieke eisen. Tijdens de bouw van de site bleek dat het gekozen kassasysteem niet aan onze eisen voldeed. Dat was balen, want jullie hadden al een maatwerk ticketflow voor dit kassasysteem gebouwd. Uiteindelijk kozen we voor het kassasysteem ActiveTickets, pasten jullie de ticketflow aan en zijn we erg tevreden over het resultaat.”

Hoe kwamen jullie eigenlijk bij Flink terecht?

“Toen we besloten een nieuwe website te laten bouwen, bekeken we van verschillende theaters en bioscopen de websites. We ontdekten dat we ons daar niet goed mee konden vergelijken. Mensen zien Omniversum als een dagje uit. Daarom bekeken we ook websites van attractieparken. Die van Madurodam sprak ons erg aan. Het bleek dat Flink daarachter zat. Een collega kende projectmanager Lisette en zo kwamen we met elkaar in contact. Gelukkig, want we zijn blij met jullie. Jullie reageren snel en denken op een positief kritische manier met ons mee.” 

Dat is leuk om te horen! Nog wensen voor de site?

“De website staat nog maar twee maanden live. Met alle bestaande mogelijkheden maken we hem steeds gebruiksvriendelijker. De verbeterpunten die maatwerk vereisen, laten we vooral afhangen van de bezoekers. Zo blijkt dat we onze concertregistraties en opera’s beter kunnen scheiden van ons filmaanbod. Dit verbeterpunt pakken we binnenkort op.”