icon-mail icon-phone icon-facebook icon-linkedin icon-twitter icon-youtube icon-twitter icon-x.com icon-instagram close icon-close icon-arrow-down icon-plus

Meer weten? We horen je graag!

070 750 74 74
info@flink.nl

Nieuws

Een visie op je Facebook invulling?

Op 30 maart zette Facebook alle fanpages om naar de Facebook Timeline. Zowel multinationals als de slager om de hoek zoeken nu, in toenemende mate, naar een manier om de nieuwe Timeline een doeltreffende invulling te geven. Zonder poespas geeft Flink hier antwoord op.

"Waarom zou mijn bedrijf tijd en energie steken in Facebook?", is op het moment een veelgestelde vraag van ondernemers en marketeers. En terecht. 
Want Mark Zuckerberg kan heel hard roepen dat we dit social medium moeten integreren in onze marketingstrategie - maar wat levert het ons op?

Nou, o.a. dit dus:

  • Een laagdrempelige (goedkope!) kans tot relatief veel contactmomenten en interactie
  • Like-op-like mechanisme kan zorgen voor olievlekeffect
  • Vrij om je page naar eigen behoefte in te richten

Kies een richting

Veel bedrijven schieten qua doeltreffende branding tekort. Medewerkers posten er in het wilde weg op los, zonder een organisatiespecifiek beleid. Content en afbeeldingen, de twee kernelementen van de nieuwe Timeline, geven zo geen helder beeld van de organisatie en haar Facebookbeleid. En als een trein geen bestemming heeft, waarom zou je dan aan boord springen?

Communicatiebehoefte

Elke organisatie begeeft zich in een eigen speelveld, heeft te maken met verschillende partijen. Dat speelveld betrekt zowel in- als externe individuen en groepen. Denk aan bestaande, maar ook potentiële werknemers. Voor sommige organisaties is het aantrekken van hooggeschoold personeel belangrijk. Voor anderen hangt het succes grotendeels af van image building, zoals de grote biermerken. Volgens content- en brandingbureau Beyond volgt zo'n 33% van social media gebruikers een merk uit ‘waardering voor het merk'. Ook E-commerce vindt in Facebook een waardevol online kanaal. Met slimme acties en kortingen groeit een community of fanbase snel. Een organisatie zou zichzelf dan ook de vraag moeten stellen: wat/wie kunnen en wat/wie willen wij bereiken met Facebook? Je eigen route uitstippelen is een eerste logische stap in het bepalen van je Facebookstrategie.

Book a Facelift

Flink biedt de mogelijkheid in relatief korte tijd een toegespitst concept en bijpassende inrichting van een Facebookpage neer te zetten. Meer weten? 
Bel: 070-750 74 74 en vraag naar Jorry.