icon-mail icon-phone icon-facebook icon-linkedin icon-twitter icon-youtube icon-twitter icon-x.com icon-instagram close icon-close icon-arrow-down icon-plus

Meer weten? We horen je graag!

070 750 74 74
info@flink.nl

Interview

"Een van de leukste en beste co-creaties ooit"

#klantinterview
#agile
#Prowareness

De afgelopen maanden hebben we aan een aantrekkelijk nieuw platform voor Prowareness gewerkt. Prowareness is de grondlegger van Agile werken in Nederland en de samenwerking verliep soepeler dan ooit. Don Croes, Brand & Marketing Lead van Prowareness, vertelt over het proces en het supertoffe resultaat.

Don Croes van Prowareness

Bekend gezicht! Vertel eens kort over je historie met Flink

‘Tot 2019 heb ik bij Flink gewerkt als commercieel en online consultant en laten we zeggen dat het nooit echt uit is gegaan. Ondanks dat ik aan een nieuw avontuur begon, wist ik dat er een kans was dat we ooit weer samen zouden werken. En dat gebeurt nu dus ook!’

Na Flink kwam je dus bij Prowareness terecht. Wilde je gelijk met het online stuk aan de slag? 

‘Ik ben een digital nerd, dus alles begint bij mij vanuit het digitale. Op het oude platform was het helemaal niet duidelijk wat Prowareness deed en wat de proposities waren. Ook was er geen uniformiteit in beeld, taal en geluid. Het was zo enorm bij elkaar geraapt dat je doet alsof je een verhaal gaat vertellen, maar je begint aan het einde met een grote plottwist en vervolgens volgt het intro. Nee, dat klopte niet.’

En toen?

‘Ik ben een nieuwe strategie neer gaan zetten met daar een stappenplan in. Wat moeten we aankomend jaar doen om marketing naar een hoger niveau te tillen? Ik wilde van Prowareness een A-merk maken, ook qua uitstraling en verhaal naar de buitenwereld. Eerst heb ik in kaart gebracht welke middelen we al hadden, om vervolgens te kijken wat we voor de nieuwe visie nodig hadden. Het marketingteam is ook helemaal veranderd, want ik wilde mensen in het team met een passie voor marketing en digitaal. Vakidioten zoals ik ze noem. Met dit nieuwe team hebben we de marketingplannen gemaakt en aan het nieuwe merk en platform gewerkt.’

Over het online platform, hoe zag het proces eruit?

‘Toen ik eenmaal groen licht kreeg om het nieuwe platform te realiseren, hebben we strategische sessies gedaan bij jullie. De juiste vragen werden gesteld, en niet alleen aan mij, maar ook aan de stakeholders die er waren. Dat maakte veel zaken helder en ik kreeg op een aantal vlakken bevestiging van wat ik al dacht, en waar ik hoopte naartoe te gaan met het platform. Toen het concept in grote lijnen duidelijk was, zijn we de plannen gaan realiseren met het ontwikkelteam.’

Hoe vond je de samenwerking gaan?

‘Boven verwachting. Een van de leukste en beste co-creaties ooit. Als je een schoolvoorbeeld zou moeten geven van agile werken, dan is dit project het wel. Constant alles verbeteren en optimaliseren. En dan heb ik het niet alleen over het product, maar ook over de werkwijze en de communicatie met het team. Toegegeven: ik vond het best spannend voor het eerst als Product Owner, want het was een complex project. Maar door overal open over te communiceren met elkaar, verliep het hele traject soepel en konden we snel de juiste keuzes met elkaar maken.’

Wat zijn elementen van het platform waar je trots op bent?

‘Het verhaal van Prowareness wordt nu in een oogopslag verteld en er is een heldere structuur die duidelijk maakt wat we drie verschillende labels van Prowareness zijn. Daarnaast kunnen we inhoudelijke artikelen op logische plekken plaatsen, zodat deze niet op random plekken rondwarrelen waar niemand ze terug kan vinden. En een superleuke gimmick waar ik als nerd helemaal blij van word, is een confettianimatie zodra iemand een sollicitatie instuurt. Dat is tof en passend, want werken bij Prowareness is een feestje!’