PBLQ

Online strategie én nieuwe website

DE VRAAG

Online strategie en nieuwe corporate website

PBLQ is hét advies- en opleidingsbureau voor de publieke sector in Den Haag. 2016 stond voor hen in het teken van verandering en vooruitgang: een nieuwe directeur met nieuwe strategie, vernieuwde huisstijl en zelfs een nieuwe locatie. Daar past natuurlijk ook een nieuwe website bij. PBLQ heeft Flink gevraagd niet alleen de nieuwe website te ontwikkelen maar hen ook te helpen bij de online strategie. Een sterke en gebalanceerde strategie zodat de daar uit voortkomende website goed past bij de nieuwe stijl van PBLQ en de drie pijlers Advies, Opleidingen en Traineeships goed profileert.

Logo PBLQ
DE OPLOSSING

Strategische fase en SCRUM aanpak

Samen met PBLQ hebben we scherp gekregen wat voor de drie pijlers de belangrijkste doelgroepen zijn en wat hun interactie- en informatiebehoefte is. Dit hebben we vertaald naar concrete doelstellingen en user stories waarmee het scrumteam aan de slag kon. Gedurende de ontwikkeling van de website bepaalden we samen met PBLQ welke specifieke functionaliteiten nodig waren om de user stories te realiseren. Door in de sprints continu en direct te schakelen met PBLQ is de website op de geplande datum opgeleverd. 

Ewoud en Wouter begeleiden de strategische sessie voor het team van PBLQ
HET RESULTAAT

Eenvoud en helderheid

De nieuwe website heeft een moderne en betrouwbare uitstraling die goed aansluit bij de no-nonsens cultuur van PBLQ. Door de horizontale opzet, compacte structuur, heldere content en persoonlijke benadering past de nieuwe website perfect bij de nieuwe richting van PBLQ. Iedere doelgroep wordt net even anders benaderd en ziet direct de informatie die voor hem relevant is. De website is ontwikkeld in Drupal 8, de nieuwste versie van het populaire open source content management systeem. Een mooi eindresultaat voor een fantastische klant!

Bekijk de website
Flink heeft zich echt verdiept in onze organisatie en ons werkveld. Hierdoor konden zij ons gedurende het traject scherp houden op de eerder gemaakte keuzes tijdens de strategische fase. Waardevol, want zo hebben we niet alleen de strakke planning gehaald, maar sluit de site ook perfect aan bij onze doelstellingen!
- Laura Wijnants Hoofd Marketing & Communicatie PBLQ -