Kunnen jullie een interactief platform voor de leden van de Vereniging voor de Bakkerij- en Zoetwarenindustrie (VBZ) creëren? Die vraag stelde VBZ aan Flink. Samen ontdekten we na verschillende strategische sessies dat de wens groter was dan het ontwikkelen van alleen een ledenplatform. Er was een nieuwe website nodig die VBZ positioneert als belangenbehartiger richting de politiek, media, ngo’s, consumenten en stakeholders.
Verantwoord genieten, feiten en fabels over zoetwaren, duurzaamheid in de bakkerij- en zoetwarenindustrie én maatschappelijk verantwoord ondernemen. Die en andere actuele onderwerpen worden op de nieuwe website duidelijk zichtbaar. Bovendien vinden leden van VBZ op het ledenplatform interessante informatie, zoals publicaties, handige tools, dossiers en bijeenkomsten. Ook kunnen ze er online met elkaar samenwerken.
De nieuwe website, inclusief ledenplatform met onder meer handige tools en dossiers, draait op Drupal 8 en heeft een eerlijke en positieve uitstraling door authentieke content. Kwalitatief goede teksten en krachtige beelden versterken elkaar en spreken zowel (potentiële) leden als politiek, media, ngo’s, consumenten en stakeholders aan. Dit draagt bij aan de ambitie van VBZ: zichzelf positioneren als belangenbehartiger in bakkerij- en zoetwarenindustrie.
Kwaliteit, professionaliteit én flexibiliteit. Dat kenmerkt Flink. Het hielp onze branchevereniging met een website. In de eerste instantie was die gericht op onze interne doelgroep. Uiteindelijk kwam daar een website voor onze externe doelgroep bij. Het eindresultaat? Een product waar we trots op zijn!