Altijd al willen werken of wonen in een uniek, historisch pand? Dankzij Hendrick de Keyser kan dat! Deze vereniging zet zich in voor het behoud van architectonisch of historisch belangrijke panden en hun interieur. De uitgebreide collectie omvat meer dan 400 panden en groeit nog jaarlijks. Na restauratie worden deze gebouwen verhuurd voor uiteenlopende doeleinden. Als digitale partner van Hendrick de Keyser realiseerden we de vernieuwde online aanwezigheid van deze mooie vereniging. Hiervoor ontwikkelden we een verbonden online ecosysteem van maar liefst vijf websites. Het resultaat? Een duurzaam, helder en toekomstbestendig platform.
Om te voorkomen dat de Nederlandse architectuurgeschiedenis uit het straatbeeld verdwijnt verwerft Hendrick de Keyser ieder jaar nieuwe panden. Deze worden van binnen en buiten naar hun originele staat teruggebracht en krijgen vervolgens een nieuwe bestemming. Zo worden de panden in hun geheel en per ruimte verhuurd als woning, werkplek, trouwlocatie of als plek voor een bijzondere overnachting. Daarnaast wordt een deel van de panden opengesteld als interactief museum. Al deze toepassingen worden middels aparte websites gepresenteerd. Zo realiseerden we onder andere een platform voor de verhuur van woningen en kantoorruimtes en een boekingswebsite voor bijzondere overnachtingen. Elke website is speciaal ingericht voor haar specifieke doeleinde, contentbehoefte en conversiemiddelen.
Omdat het hele systeem op dezelfde technische bron leunt is het uitrollen van updates en eventuele nieuwe websites heel eenvoudig. Zo creëren we de ruimte om constant mee te bewegen met de groei en ontwikkeling van de vereniging.
Het uitgebreide dienstenaanbod van Hendrick de Keyser zorgt voor zeer uiteenlopende contentbehoeften. Iedere website vertelt zijn eigen verhaal, maar maakt daarbij ook gebruik van gedeelde content zoals informatie over huizen die voor meerdere toepassingen bruikbaar zijn. Deze contentbehoeften hebben we samen met Hendrick de Keyser uitgebreid geïnventariseerd en in kaart gebracht. Op basis van deze inventarisatie ontwikkelden we een nieuwe contentarchitectuur. Een belangrijk onderdeel daarvan is de centrale content hub, gekoppeld aan het ERP,- en CRM-systeem van de vereniging. Hieruit putten alle websites generieke informatie die vervolgens per website verrijkt en aangevuld wordt. Wijzigingen in de content in deze centrale hub worden automatisch doorgevoerd in alle websites. Kortom: de website is altijd actueel zonder dat er dubbel werk voor nodig is. Benieuwd naar het prachtige aanbod van de Vereniging? Neem snel een kijkje!