“Ons doel: van 5 naar 50 procent online verkopen”

Blog
Annieck Verkerk

Hét indoor wintersportdorp van Europa. Dat is SnowWorld. Al jaren zijn de wintersporthallen de trekpleisters van Landgraaf en Zoetermeer. Plannen om het concept in het buitenland uit te rollen, zijn in de maak. Daarom was het de hoogste tijd voor een nieuwe website. Flink realiseerde die. Thijs van Hasselt, online marketeer bij SnowWorld, vertelt hoe dat ging.

Thijs van Hassselt van SnowWorld

Het vernieuwde Snowworld.com is een maand live. Tevreden?

Thijs: “Ja, alles lijkt goed te gaan. Dat was best spannend, want we hebben een geheel nieuwe structuur. Zo leiden we bezoekers direct naar de juiste informatie: skibaan Zoetermeer, skibaan Landgraaf óf naar alle corporate informatie over SnowWorld. De eerste week na de livegang hadden we bizar veel bezoekers: 20 procent meer dan dezelfde week vorig jaar. Nu is die vergelijking niet helemaal eerlijk, want de herfstvakantie viel dit jaar een week later. Maar toch, het blijft veel. Of de conversie steeg? Zeker! We zien een mooie toename ten opzichte van vorig jaar. Dat moet ook wel, want we willen van 5 procent naar 50 procent online verkopen.”

Ambitieus! Gaat dat lukken met de vernieuwde website?

“De vernieuwde website gaat zeker bijdragen aan de doelstelling. Toch zijn we er nog niet. We willen gelijk doorontwikkelen. Zo willen we een ticketmodule waardoor klanten kunnen zien hoeveel tickets er al verkocht zijn voor een dag, een chatbot, een selectiemogelijkheid voor bedrijfs- en groepsuitjes en klanten meer relevante content aanbieden. Ook hebben we vanwege de deadline best wat content van de oude naar de nieuwe website gekopieerd. Die willen we nog optimaliseren.”

Onze Flinkerts helpen jullie hierbij. Waarom kozen jullie voor Flink?

“We doorliepen voor deze keuze een uitgebreid selectieproces. We spraken met veel verschillende partijen. Flink viel op doordat ze ook de website van Madurodam ontwikkelde. Bovendien zit Flink in de buurt van ons hoofdkantoor en, heel belangrijk, er is een klik door de persoonlijke en flexibele instelling van alle Flinkerts. Dat was vanaf minuut één duidelijk en werd tijdens de realisatie van de nieuwe website continu bevestigd.” 

Hoe verliep de realisatie?

“Dat was een behoorlijke uitdaging. Eerst doorliepen we een strategisch traject voor het online doorvertalen van onze strategie. Tijdens een aantal sessies formuleerden we duidelijke doelstellingen, doelgroepen en stelden we een strakke planning op. Omdat we voor het winterseizoen live wilden, moesten we vaart maken. Hiervoor ben ik veel bij Flink over de vloer geweest. Zo konden we snel schakelen, knopen doorhakken en oplossingen bedenken. Het spannendste moment? De dag dat we live wilden. Alles stond klaar, maar we waren afhankelijk van twee externe leveranciers. Het bleek dat die het niet redden. Behoorlijk balen op dat moment, maar uiteindelijk niet erg: een paar dagen later gingen we live met een supergoede website!"

Meer weten? Bekijk de case!

Zoiets maar dan anders?

Don Croes

06 - 28253280

Mail Don